onsdag 9 januari 2013

Före-Efter Sovrum!



Jahaja nu tar vi en tur med lite före och efter bilder:)
Så här såg vårt sovrum ut för ca ett år sedan.
Kontor och pysselrum...
Men i ärlighetens namn det ser snarare ut som jag skulle behöva hjälp av någon som är bra på avvärja compolsive hoarding:).


När jag äntligen kom fram till att det skulle vara helt perfekt att skifta rum, flytta upp kontoret och ner sovrummet gick det med en j-vla fart.
Först var det helt underbart med ett rum med lite prylar, men jag låg där i sängen och tyckte efter ett tag att det kändes tomt och framför allt tråkigt:).


Iden med att tapetsera upp tidningar hade funnits i mitt huvud ett tag men det var inte lätt att hitta tidningar med rätt ålder.
Idun- illustrerad tidning för kvinnan och hemmet- hittade jag på Rost Interiör i Karlstad men fyra tidningar räckte inte långt.
Sen hade jag den turen att träffa på de mest underbara personer som finns när det gäller gamla prylar, Ulla och Joppe.
Inga problem alls efter det:).


Jag tapetserade upp tidningarna med en bit av tapeten kvar som en ram för att det inte skulle kännas tungt och kompakt.
Det gick galant att få upp dessa antika, skitiga och illaluktande underverk med vanligt tapetklister.
jag torkade av de lite lätt medan de var fuktiga och sen så fick min underbart doftanda Moringa body mist från Body shop parfymera historia från 20-40 talet:).


Sängen före...


Och sängen efter.


Skåpet före...


Och efter.


Tokmysiga Happy Lights inköpta på Lilla-Blomsterboden i Färila.



Älskvärda hattaskar och de här hittade jag på Kustibackens Loppis.


Å jag är även lite tokig i jordglobar.



Och klockor:).
Tysta sådana annars skulle jag bli smått tokig med tickande saker i sovrummet.



Dammiga böcker på sängbordet.

Då var det slut på den här turen runt i sovrummet. 
Ha nu en superbra dag och sköt om er:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar