fredag 5 december 2014

Några positiva tankar om livet



När livet är som det är, när allt har en benägenhet att rinna mot mörker och negativa tankar, så är det viktigt att påminna sig om det som är positivt. 

-Vad mår jag bra av?!
-Vad gör mig glad?! 
-Vad ger mig energi?!

Som jag mår nu så är den sista frågan tyvärr inte aktuell... Positiva saker som negativa tar energi, de positiva orkar inte fylla upp för depåerna ligger för mycket på minus. Men ett av mina långsiktiga mål är att någon dag finna mig där! 

Idag tar jag upp vad som gör mig glad...

Ljuset genom fönstret som silar in en tidig morgon... Det första friska andetaget jag tar ute på morgonpromenaden med hundarna... Att orka glädjas åt ideer några minuter innan hjärnan slår till och talar om att jag inte orkar... Att som nu ligga och titta på ljuset genom den virkade lampskärmen...

De små, små sakerna gör mig glad...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar