fredag 22 mars 2013

Hoppas på en vår!


Värme och sol TACK!!! kan väl säga att det finns en infernalisk längtan efter en vår. :)
Sitter här och pluggar inför tentan i växtbiologi nästa vecka.
Bjuder på lite bilder från vårt studiebesök på Bergianska Trädgården i Stockholmia.
Ett ställe väl värt att besöka men det kräver sina timmar för det finns så mycket att titta på och det komprimerat på en liten yta utifrån det stora antalet växter.









Å så en liten reflektion över min vardag vilket jag skrev igår när det kändes lite mycket. ;)

Det är verkligen någon som vill att jag ska träna på mitt usla tålamod och mitt sätt att hantera stress :)
Igår ( steg upp 05.00 ) började dagen med att jag fick överskrida vissa lagstadgade hastighetsbegränsningar för att hinna med bussen till Bergianska (en kvarglömd väska orsakade det = mitt minne ) sen tar bussen samma väg som jag kommit ( byte av busschaffis orsakade det = ny vägrutt )
Sen var min sambo söt och hämtade upp mig i Ockelbo när vi kom hem ifrån Stockholmia vilket gjorde att jag ofrivilligt fick hänga med upp på ett berg i Järvsö för att lasta av en borr rigg. Å vad händer då, jo trailerfan som kom med riggen fastnade i backen upp ( vi är liksom på återvändgrändssidan ) efter några telsamtal (mobiltäckning bara på vissa ställen på berget ) så kom en söt grävmaskinskille ( vilken vi får hämta nere vi trailern genom att BACKA 1,5km ) och larvar de 1,5km ner till trailern vilket tar ca 1t och sen tar det ca 1t för de att få loss lastbilen och komma upp dit riggen ska lastas av.
Jag lade mig i min säng 00.30 i natt.

Idag så värmer jag fryst kålpudding i micron till lunch och vad dekorerar jag mina alldeles Nytorkade skåp med då...
Jo en massa splash från kålpuddingen!

Jag har andas och hundarna har städat golvet så nu är det väldigt lugnt och harmoniskt inombords ;)

Ha en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar