tisdag 11 december 2012

Köksvyer!



Idag bjuder jag på några vyer från köket.
Börjar med några från våren 2011.
Grönt och krispigt med en förväntan om en härlig sommar:).





Å sen blev det helt plötsligt runt jul 2011.
Nu är jag inte en person som 'pyntar' som f-n runt jul, mer om det kan vi ta i ett senare inlägg:).
Men jag älskar mina 'kul' stakar:).





Sommar 2012, och vad den innehöll vet väl alla.
Regn...regn...regn...och så lite till regn...




Några bilder på kökshyllorna som de ser ut nu.
När vi flyttade hit var köksluckorna  'trävita' och så fick de vara i ett antal år tills även de fick träffa på v-slip.
Det var ju inget fel på luckorna förutom nyansen av färg eller snarare avsaknaden av färg.
På 90-talet så hade jag en period när det skulle vara mycket färg så då blev skåpen gröna på insidan och vissa av de har fortfarande denna ljuvligt gröna färg på insidan:).
Hjälp!!!



Helt ljuvliga koppar som är inköpta i en mysig affär i Mora som jag just nu glömt namnet på.
Inte alls dyra heller 39:-st.


Jag är ju väldigt svag för slitna saker och dessa burkar som är rostiga, sneda och vinda värmer mitt hjärta:).


Gubbens födelsedagspresent används flitigt.
Snabbt och enkelt att fixa kaffe, te och choklad. 
Men jag måste ju fixa något tilltalande för ögat att förvara kapslarna i, så en plåtburk och fuskbok blev perfekt till det.

Till veckan händer det, den 21a är vintersolståndet här sen står det väl still några dagar men sen du, går det åt rätt håll.
Ljuset återkommer:).

Ha en superduperdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar