söndag 30 december 2012

Ljuvliga Amaryllis!



Jag älskar denna ljuvliga blomma och jag är av den åsikten att man inte kan ha för många:).
Här har vi först en snittAmaryllis från 2010.
Synd att mitt minne är så perforerat att namnen på de olika sorterna obönhörligen sipprat ut:).


En sort som har mindre blommor, även den från 2010.


En storblommig från 2011.
Som ni ser är vit min favvofärg.


2011


Nämen vad är detta... en ovit Ammaryllis:)
Denna härlig polkagrisfärgade snitt fick jag av min yngsta dotter i år.
Så otroligt fin med sina mörkröda ränder.


2012




Den här höga vita varelse har min äldsta dotter egenhändigt drivit fram och med hjälp av sin syster fixat det fina arrangemanget.


2012

Ha nu ett gott nytt år!

2 kommentarer:

  1. Den blev rätt lång den där! Du får spara löken till nästa år så får jag göra ett nytt försök :-)

    SvaraRadera
  2. Ja den drog iväg bra:) Men fin ändå och löken sparas:)

    SvaraRadera